Ljevnaić: Sistemski ulažemo u domaći turizam
Svake godine sve više domaćih i stranih turista svoje odmore provodi na planinama u Srbiji, posebno na Kopaoniku, Zlatiboru i Staroj planini, što je odličan pokazatelj da su se ulaganja u ove ski centre isplatila. Od početka sezone na ove tri planine zabeležen je rekordan broj skijaških dana po jediničnom ski pasu – čak više od 330 000.
“U proteklim godinama JP Skijališta Srbije sistemski su investirala u infrastrukturu i kapacitet Kopaonika, Tornika na Zlatiboru i Stare planine, što je rezultiralo povećanjem posećenosti i privlačenjem novih turista.Na samom početku sezone zabeležena je više nego duplo veća prodaja ski karata u odnosu na prošlu sezonu, a oboreni su i rekordi posećenosti - više od 7 hiljada skijaša u jednom danu na Kopaoniku i 1500 skijaša na Staroj planini i na Torniku”, izjavio je Dejan Ljevnaić, generalni direktor JP Skijališta Srbije i dodao da su postignuti rezultati i ostvareni prihod, koji je ove godine ostvaren do početka marta, veći nego za celu prošlu godinu.
“Naš plan je da nastavimo sa ulaganjima u ski centre, kako bi bili što konkurentniji u odnosu na velike evropske ski centre, što svakako doprinosi razvoju turizma u Srbiji i privlačenju što većeg broja turista iz zemlje i inostranstva”, naglasio je Ljevnaić.
Skijališta Srbije su pored ulaganja u skijašku infrastrukturu, modernizaciju žičara, uređenju staza, posebnu pažnju posvetila afirmaciji skijanja, pa su tako ove sezone organizovane brojne promotivne akcije, a sa opštinama u okruženju ski centara, potpisani su ugovori o besplatnom skijanju za osnovce i srednjoškolce.
“Cilj nam je da stvorimo nove skijaške generacije, buduće šampione. Radimo na tome da deca zavole skijanje i da se bave sportom. I ove godine učestvujemo u organizaciji velikih sportskih događja kao što su Balkan Evropa kup, nedavno održan na Staroj planini, ili FIS trka na Torniku”, istakao je direktor Skijališta Srbije i dodao da ovo preduzeće radi na tome da Srbija bude domaćin nekog velikog takmičenja.
Razvojem ski centara i planina kao turističkih destinacija, prema rečima Dejana Ljevnaića, ne samo da se otvaraju nova radna mesta i privlače na desetine hiljada turista, već se razvijaju i ostale grane privrede.
“Izgradnjom i popularizacijom planinskih destinacija kao što je Stara planina, vraća se život u obližnje gradove. Mladi nalaze posao, povećavaju se prihodi lokalnih samouprava, obnavlja se putna infrastruktura, a samim tim se poboljšava i kvalitet života” naglasio je Ljevnaić i dodao da je turzam jedna od pokretačkih snaga Srbije.